سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و او را گفتند : اى امیر مؤمنان چه مى‏شد اگر موى خود را رنگین مى‏کردى ؟ ] رنگ کردن مو آرایش است و ما در سوک به سر مى‏بریم [ و از سوک رحلت رسول خدا ( ص ) را قصد دارد . ] [نهج البلاغه]
 
دوشنبه 92 مرداد 14 , ساعت 10:47 عصر

به گزارش سولدوز به نقل از پایگاه 598، با توجه به مطالبی که حداقل درمورد دو نفر از وزرای پیشنهادی، یعنی آقایان زنگنه و ربیعی در فضای رسانه ای کشور منتشر شده است، شاید طرح چنین گمانه ای کمی ماجراجویانه به نظر برسد. جالب تر آنکه خود ما نیز تقریباً هیچگونه اطلاعی از «چیستی» و حتی «هستی» دلیل آن نداریم!  فقط می دانیم که آن دلیل هرچه هست، شبیه دلایل اتفاقات دیگری است که در این سالها در مجلس شورای اسلامی رخ داده است.

فرضاً «رأی به وقف دانشگاه آزاد» که دلیل خاصی برای این مورد هم سراغ نداریم و یا فرآیند عدم انتخاب گزینه مشترک دو جریان اصلی اصولگرا (متحد و پایداری) برای ریاست مجلس و تشکیل قریب به یک هفته ای فراکسیون اکثریتی مخالف این دو جریان و رأی آوردن گزینه این فراکسیون. یا مثلاً همت ستودنی قاطبه مجلس بر عدم تصویب فاز دوم طرح هدفمندی یارانه ها و...



همانطورکه ذکر شد، نمی توان دلیل خاصی برای این اتفاقات پیدا کرد و اگر بر حسب اتفاق، پیش بینی ما درست از آب دربیاید و همه وزرای پیشنهادی حجت الاسلام حسن روحانی رأی اعتماد از مجلس محترم شورای اسلامی کسب کنند، این امر بواسطه وحدت و همکاری قواست و دلیل دیگری نمی تواند داشته باشد.

البته احتمال اندکی هم وجود دارد که برای دوری از شائبه، یکی دو وزیر اصطلاحاً «مشقی» معرفی شده باشند؛ اما با توجه به هوش سیاسی آن دلیل موهوم، احتمال چنین رویدادی همان «اندک» است.

لازم به ذکر است که حسن روحانی در مراسم تحلیف اسامی وزرای پیشنهادی خود را به همراه زندگی نامه و برنامه آنان و همچنین خط مشی و اصول برنامه دولت جهت اخذ رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به رئیس مجلس تحویل داد که اسامی وزرای پیشنهادی روحانی به این شرح است:

وزارت اقتصاد: طیب نیا

وزارت اطلاعات: سید محمود علوی

وزارت خارجه: محمد جواد

وزارت ارتباطات: محمود واعظی

آموزش و پرورش: محمد نجفی

وزارت بهداشت: حسن هاشمی

وزارت تعاون، کار و رفاه: علی ربیعی

وزارت جهادکشاورزی: محمود حجتی

وزارت دفاع: حسین دهقان

وزارت دادگستری: مصطفی پورمحمدی

وزارت راه و شهرسازی: عباس آخوندی

وزارت صنعت، معدن و تجارت: محمدرضا نعمت زاده

وزارت علوم: جعفر میلی منفرد

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: علی جنتی

وزارت کشور: عبدالرضا رحمانی فضلی

وزارت نفت: بیژن زنگنه

وزارت نیرو:چیت چیان

وزارت ورزش و جوانان: سلطانی فر



لیست کل یادداشت های این وبلاگ