سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حکمت (از سپاهیان خرد است) و هوس ضد آن . [امام صادق علیه السلام ـ در بیان سپاهیان خرد و نابخردی ـ]
 
جمعه 87 تیر 14 , ساعت 10:11 صبح

وی با بیان این‌که علی اشتری پس از دو سه مرحله، متوجه ماهیت واقعی عناصر اطلاعاتی سرویس اطلاعاتی رژیم اشغالگر قدس شد، گفت: آنها از وی پنهانکاری می‌خواستند و از نامبرده تقاضا داشتند در مراکز اطلاعاتی و امنیتی ایران نفوذ کند تا هم اطلاعات به دست بیاورد و هم به شناسایی افرادی که مورد نظر موساد بود بپردازد.

مدیرکل ضدجاسوسی وزارت اطلاعات، علی اشتری را که به اتهام جاسوسی برای رژیم صهیونیستی محاکمه و به اعدام محکوم شد، فردی 45 ساله، متولد و ساکن تهران معرفی و اظهار کرد: این فرد در زمینه مسائل فنی الکترونیکی تخصص دارد و فردی باهوش و صاحب یک شرکت و سهامدار چند شرکت است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان این‌که نامبرده در زمینه خرید و تهیه تجهیزات فنی و الکترونیکی با برخی از مراکز امنیتی، دفاعی و نظامی کشور همکاری‌هایی داشته،گفت: از طرف مراکز دولتی، این فرد تنها به عنوان یک ایرانی که در داخل کشور حضور داشته، ارتباط داشت و به وی مراجعه و سفارشاتی می‌دادند و این در حالی بود که از سمت دیگر سرویس اطلاعاتی موساد بنا بر همین توانایی که اشتری داشته، به وی نزدیک شده و سفارش‌هایی را در ارتباط با مراکز فوق‌الذکر به وی می‌دادند و او نیز تحت عنوان کارهای تجاری و فنی الکترونیکی سفرهای زیادی به خارج از کشور داشت.

مدیرکل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات با بیان این‌که در یکی از این سفرهای خارجی علی اشتری به دام سرویس‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی افتاد، گفت: آنها با روانشناسی مناسبی که از مسائل و معضلات اخلاقی، مشکلات خانوادگی و مسائل مالی او داشته‌اند، وی را به سمت همکاری سوق داده‌اند.

وی با بیان این‌که علی اشتری پس از دو سه مرحله، متوجه ماهیت واقعی عناصر اطلاعاتی سرویس اطلاعاتی رژیم اشغالگر قدس شد، گفت: آنها از وی پنهانکاری می‌خواستند و از نامبرده تقاضا داشتند در مراکز اطلاعاتی و امنیتی ایران نفوذ کند تا هم اطلاعات به دست بیاورد و هم به شناسایی افرادی که مورد نظر موساد بود بپردازد.

وی، انگیزه اولیه همکاری علی اشتری با سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را مسائل مالی معرفی کرد و گفت: اشتری پس از این‌که زیر دستگاه دروغ‌سنج آنها می‌رود، مجبور به همکاری می‌شود و ارتباط پنهانی گسترده‌ای داشت و به کشورهایی که آنها می‌خواستند سفر کرد و در این مدت هم به آنها اطلاعات می‌داده و هم یاد گرفته که چطور با دستگاه فنی و الکترونیکی آنها به رد و بدل اطلاعات بپردازد و از دستگاه‌های فنی و الکترونیکی سری در این زمینه استفاده کند.

وی زمان بهره‌برداری سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی از اشتری را دو تا سه سال، اعلام و خاطرنشان کرد: اشتری وابسته به هیچ مرکز دولتی نبود و همین باعث شد نظارت درستی روی آن انجام نشود و بدون گذر از فیلترهای خاص اطلاعاتی کشور حوزه دسترسی‌های وی افزایش یافته و با آدم‌های گوناگونی ارتباط برقرار کرده و در مجامع داخلی و خارجی حضور داشته، اما پاسخگو نباشد.

وی با بیان این‌که اعتماد خاصی بین اشتری و مشتریانش وجود داشت که باعث نفوذ وی در برخی مراکز مهم کشور شد، افزود: توانایی اشتری باعث شد تا در برخی مراکز مهم کشور و پروژه‌ها مورد مشورت قرار گیرد و او نیز از همین مقدار اطلاعات استفاده و آنها را تحویل سرویس‌های اطلاعاتی دشمن داد.

مدیرکل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات از مراکز تحقیقاتی کشور، سازمان انرژی اتمی و برخی مراکز دفاعی و نظامی به عنوان مراکزی که اشتری در مدت همکاری خود با موساد به جهت تحت مشورت قرار گرفتن از سوی این مراکز، اطلاعات آنها را به سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی منتقل کرده، نام برد.

وی اضافه کرد: بنا به شرایط خاص روابط حاکم بین ایران و رژیم صهیونیستی آنها نیز علاقه‌مند به حضور و به دست آوردن اطلاع از این مراکز بودند و از جمله خواسته‌های موساد از اشتری، علاوه بر گرفتن اطلاعات از برخی مراکز انتقال اطلاعاتی درباره برخی از افراد داخل کشور بود و اشتری نیز به خاطر جذابیت‌های شخصی و شخصیتی که داشت، موفق شد تا این ارتباط را برقرار کرده و حتی در برخی موارد، افرادی را به خارج از کشور برده و به موساد نزدیک کند.

وی با بیان این‌که اشتری به واسطه مجموعه نگرانی‌هایی که بابت پنهانکاری خود داشت، در همان مراحل اولیه دستگیری به همه همکاری‌های خود اعتراف کرد، گفت: البته وزارت اطلاعات در این مدت به 90 درصد همکاری‌هایی که اشتری داشت، اشراف پیدا کرد و با اعتراف اشتری، ده درصد باقی مانده تکمیل شد.

وی، کشف اسناد و اطلاعات طبقه‌بندی شده و دستگاه‌های اطلاعاتی را که سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در اختیار اشتری قرار داده بودند، از کشفیات وزارت اطلاعات از این جاسوس معرفی کرد.

وی در ادامه با ابراز نگرانی نسبت به عملکرد اشتری در مدت همکاری با موساد که منجر به تزریق برخی تجهیزات آلوده به برخی از مراکز کشور شده گفت: در این مدت اتفاق افتاده که در برخی موارد، مرکزی قطعه‌ای می‌خواسته و اشتری به کمک موساد قطعات معیوب و آلوده را برای استفاده پیشنهاد می‌کرده که در برخی موارد استفاده از این قطعات، باعث شکست پروژه‌هایی شده که در برخی زمینه‌ها جبران‌ناپذیر است.

به گزارش ایسنا، مدیرکل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات همچنین با بیان این‌که مبالغی که اشتری در مدت همکاری خود دریافت می‌کرده به صورت جاسازی شده به وی تحویل داده می‌شد، گفت: او نیز به این رفتار سرویس اطلاعاتی حریف شک کرده و همسرش نیز نسبت به این مسأله اعتراض می‌کرد که چرا چنین می‌کنند و حتی خواهان این بودند که کیف‌هایی که پول در آنها جاسازی شده را بعد از خارج کردن پول از بین ببرند، اما وی به این مسائل توجه نکرد و همچنان به پنهانکاری‌های خود ادامه داد.

وی در ادامه با اشاره به سابقه چندین ساله نبرد اطلاعاتی ایران و رژیم صهیونیستی در منطقه اظهار کرد: آنها تلاش می‌کردند از شیوه‌های خاص استفاده کنند، اما با عنایت ائمه اطهار(ع) همواره شکست خوردند. در این باره علی اشتری به خاطر توانایی‌هایی که داشت، ارتباطاتی را ایجاد کرد؛ وقتی شانزده ماه پیش، وی را دستگیر کردیم، وضعیت وی به صورتی بود که یک ‌سال او را زیر نظر داشتیم و در برخی موارد با قرار دادن افرادی در مسیرش، سرویس اطلاعاتی حریف را به بیراهه کشاندیم، اما در پایان، مجبور به دستگیری او و سپردنش به مراجع قضایی شدیم.

وی همچنین همکاری بخش‌های مهم کشوری و لشکری و حفاظت اطلاعات‌های زیرمجموعه آنها را در این مورد بسیار خوب ارزیابی کرد و یادآور شد: متأسفانه هژمون جدید اطلاعاتی که در منطقه به خاطر حضور سرویس‌های اطلاعاتی بزرگ در حال انجام است، احتیاج به هشیاری بیشتری دارد.

مدیرکل سازمان ضد جاسوسی وزارت اطلاعات در ادامه با اشاره به برخی از مراکز مهم کشور برای به‌کارگیری دقت هر چه بیشتر در راستای ارتباط گیری‌های خود گفت: این مراکز بدانند که سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه فعالیت‌هایشان را گسترش داده و می‌خواهند به ما ضربه بزنند، برای همین، ما باید دقت‌ها را بیشتر و به هشدارها عمل کنیم.

وی تأکید کرد: این مراکز داخلی باید بدانند که اعتماد کامل به فرد بیگانه یا حتی فردی داخلی یا ناشناخته بدون همکاری با مراجع ذی‌صلاح می‌تواند تأمین‌کننده بخشی از خواسته‌های حریف باشد.
وی از انجام اقدامات سوء در قالب بی‌توجهی به قوانین کشور و همچنین جامعه مسلمان و منافع کشور به عنوان عواملی نام برد که می‌تواند به صورت مسائل قومی و مذهبی نمود پیدا کند و سرانجام امنیت کشور را به خطر بیندازد.
مدیرکل سازمان ضد جاسوسی وزارت اطلاعات با تأکید بر توجه به مقوله فوق‌الذکر افزود: وزارت اطلاعات در راستای صیانت از منافع کشور با شناخت فعالیت‌های اطلاعاتی آنها تلاش می‌کند با افشا کردن مواردی چون مورد این جاسوس اسرائیلی در بین مردم و مراکز کشور حساسیت‌های لازم را ایجاد کند تا مشکلی برای کشور ایجاد نشود.

وی که شناسایی و شکار جاسوسان را از وظایف و مأموریت‌های وزارت اطلاعات برمی‌شمرد، بر این نکته که وزارت‌خانه متبوعش به صورت قوی و کارشناسی شده این کار را در سطح کشور انجام می‌دهد تأکید کرد.

وی همچنین شرایط کشور در جوار مرزها را خوب ارزیابی کرد و افزود: هشیاری‌ها نباید کاهش پیدا کند و ما باید در مسائل حفاظتی و حراستی دقت لازم را داشته باشیم تا شاهد تکرار پرونده‌ای نظیر پرونده اشتری نباشیم.

مدیرکل سازمان ضد جاسوسی وزارت اطلاعات در پایان درباره چگونگی شناسایی و دستگیری اشتری از جانب وزارت اطلاعات گفت: ما روی مراکز مهم کشور و رفت و آمدهای انجام شده در آنها نظارت و کنترل داریم و یکی از آدم‌هایی که دیدیم رفت و آمدش به این مراکز بیش از اندازه است، همین جاسوس بود و پس از آن‌که کارهای لازم را انجام دادیم و سفرهای خارجی او را کنترل کردیم، دریافتیم که این فرد با سرویس اطلاعاتی موساد همکاری دارد.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ