سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بی گمان در سوره حمد، کلماتی جامع ازخیر و حکمت در امور دنیا و آخرت گرد آمده است که نظیر آن رادر هیچ کجا نمی توان یافت . [امام رضا علیه السلام]
 
چهارشنبه 91 تیر 21 , ساعت 3:12 عصر



می خواهم سرباز کوچک آقا باشم

علیرضا جهانشاهی آن روزها و همزمان با شهادت صدیقه طاهره باز در حرکتی جدید عازم ام القرای جهان اسلام شد تا صدای عدالت‌خواهی خود را بلندتر از گذشته فریاد کند، اما اینبار تنها نبود و دانشجویان و طلاب جوان نیز که ندای حق‌طلبانه او را شنیدند، وی را همراهی می‌کردند.

وی که شنبه اول خرداد به حرم مطهر امام خمینی رسید و مورد استقبال وحید جلیلی و سعید قاسمی قرار گرفت در اظهاراتی بیان کرد که آن چیزی که مرا به این وادی کشاند این بود که می‌خواهم سرباز کوچک آقا باشم که اگر خدا توفیق بدهد بتوانیم کاری بکنیم که دیگرانی که نسبت به آقا معرفت‌شان کمتر است و در داخل نظام ما هم هستند، ضربه شست ما را ببینند.

با ورود طلبه سیرجانی و همراهانش به تهران، 19 تن از اساتید و فعالان فرهنگی از اقدام وی حمایت و تاکید کردند: "وقت آن رسیده است که مسئولین محترم هیاتی را برای رسیدگی وی‍ژه به دادخواهی این روحانی مخلص و دمیدن روح امید در حرکت‌های عدالتخواهی مردمی تشکیل دهند و غیرت و حساسیت خود را نسبت به مظالم پیچیده اقتصادی-اجتماعی و همدلی با عدالتخواهان نشان دهند." همچنین 4 تن از نمایندگان عدالتخواه تهران(نادران، توکلی، زاکانی و فدایی) از اقدام وی استقبال کرده و وی را به مجلس دعوت کردند.


بست نشینی در حرم سید الکریم و تحصن یکسال و یک ماه در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی


طلبه سیرجانی با رسیدن به تهران و پس از مشورت با دوستان و نیروهای حزب اللهی عازم مرقد سید الکریم امامزاده عبد العظیم حسنی در شهر ری میگردد تا مطابق با سیره بزرگان سلفش در اعتراض به عدم اجرای فرمان 8ماده ای رهبر انقلاب توسط مراجع مسئول و عدم اجرای عدالت از سوی برخی نهادها و همچنین برخورد ناعادلانه برخی سازمانهای امنیتی و دادگاه های مسئول در آزار و اذیت طلاب و دانشجویان و بچه حزب اللهی ها ی عدالتخواه ، بست نشین جوار عبد العظیم شود و ضمن تحصن در آنجا سر در آستان آن بزرگوار نهد و طومار شکایت خود را نزد فرزند پیامبر برده باشد. تحصنی که بیش از یکسال در سرما و گرمای روزگار طول کشید و با دوری از خانواده و اهل و عیال و دوستان در شهر غریب و چند بار بیماری  و زندگی در شرایط نامناسب اجین شد حتی چندین بار خیمه عدالتخواهیش مورد سرقت قرار گرفت.
اگرچه در ایام تحصن سیل تهمتها و دروغهای نهادهای مدعی در تریبونهای رسمی به سوی این طلبه روان گشت لکن جهانشاهی مردی نبود که با این حرفها میدان را خالی کند و ضمن پاسخ به آنها منتقدین خود را به مناظره دعوت کرد.
تحصن طلبه سیرجانی در شهر ری برکات فراوانی داشت یکی  از مهمترین آنها شناسایی و ارتباط با شبکه عدالتخواهان در سراسر ایران وجهان بود چرا که هر چند روز گروه های عدالت خواه دانشجویان وطلاب از رشت و خوزستان و فارس و تبریز و تهران و مشهد و اصفهان و .... برای دیدار با این طلبه عدالتخواه عازم مرقد شاه عبدالعظیم میشدند و پس از نشستن در پای سخنان عدالتخواهانه این سرباز کوچک رهبری به شهر و دیار خود بازگشته و در حد خود پیگیر ماجرا می شدند این ارتباطات شاکله اصلی جبهه مردمی عدالتخواهی بود که چندی بعد توسط طلبه سیرجانی مطرح گردید و توسط طلاب عدالتخواه حامی وی نشر داده شد .
علاوه بر این افرادی چون : مسعود ده نمکی ، وحید جلیلی ، سردار سعید قاسمی ، الله کرم ،
وحتی اسفندیار رحیم مشایی نیز قصد دیدار طلبه سیرجانی در شب یلدا را می کند که جهانشاهی این درخواست را رد می کند.
خلاصه هر آنچه بود سرانجام پس از یک سال و یک ماه بست نشینی در حرم حضرت عبدالعظیم بعد ازنماز صبح روز 27 خرداد سال 1390 به همراه سه نفر از همراهان توسط افرادی ناشناس دستگیر شد وخیمه عدالتخواهی وی برچیده گشت.
کمتر از دو ماه بعد علیرغم اصرار شدید نادر طالب زاده مجری برنامه راز برای حضور طلبه سیرجانی در این برنامه در آخرین ساعات مانده به آغاز برنامه حضور طلبه سیرجانی در این برنامه با فشار دستهای پنهان لغو گشته واز حضور وی در سیما ممانعت میشود.


حرکت جدید طلبه سیرجانی برگزاری جلسات مشورتی هفتگی در قم وبرگزاری پیاده روی هفتگی در تهران و قم

پس از برچیده شدن خیمه عدالتخواهی در حرم عبدالعظیم حسنی (ع) طلبه سیرجانی جلسات مشورتی با روحانیون و بزرگان در باب مساله عدالت طلبی برگزار می کند و این جلسات پس از گذشت مدتی با نظم گرفتن و انسجام یافتن تبدیل به جلسات هفتگی شده و بازوی خوبی در روند رشد حرکت عدالتخواهانه طلاب و دانشجویان عدالتخواه محسوب می گردد .
هم چنین به دنبال عدم توفیق در دست یافتن به هر پاسخی از طرف مسئولین و البته برخورد خشن و متکبرانه برخی از آنها با طلاب و دانشجویان عدالتخواه و پیرو جلسات مشورتی که هر هفته در قم و تهران برپا میشد طلبه سیرجانی تصمیم میگیرد ضمن انتشار چند بیانیه یاران ولایت را به قیام برای برپا داشتن دستورات رهبری و پی گیری مطالبات رهبر انقلاب فرا خواندو اولین برنامه عملی و راهکار مبارزه را پیاده روی عدالتخواهانه در تهران وقم اعلام می کند.از این رو هر هفته روزهای جمعه از میدان قیام به سمت نماز جمعه تهران و روزهای سه شنبه از حرم حضرت معصومه به سمت مسجد مقدس جمکران پیاده روی عدالتخواهانه می نماید. مدتی بعد بنا به دعوت دانشجویان عدالتخواه اهواز برای انجام پیاده روی عدالتخواهانه در اهواز طلبه سیرجانی و همراهان راهی شهر اهواز می گردند تا در برنامه پیاده روی که توسط بسیج دانشجویان و جامعه اسلامی دانشگاه صنعتی اهواز تدارک دیده شده شرکت کنند اما در بین پیاده روی باز توسط نیروهای امنیتی اهواز دستگیر وروانه زندان میشود جالب اینکه تنها پس از یک ساعت طلبه سیرجانی از بازداشتگاه آزاد شده و تمام وسایل و لوازم توقیفی از نیروی انتظامی اهواز پس گرفته میشود.و حتی وی در مسجد دانشگاه چند دقیقه ای سخنرانی نیز می کند.



آخرین قضیه پیش آمده در مسیر عدالتخواهی


پس از چند ماه پیاده روی عدالتخواهانه و پیش آمدن حادثه اهواز طلبه سیرجانی و طلاب و حزب الله عدالتخواه در جلسات مشورتی تصمیم میگیرند اولین اقدام عملی خود را در رابطه با عدالتخواهی در سال جدید آغاز کند لذا مساله راه یافتن یکی از نمایندگان مجلس با مدرک قلابی به مجلس در جلسات مشورتی مطرح می گردد .
چند جلسه با حقوق دانهای مختلف گذاشته میشود و مطالب زیادی رد وبدل می گردد .و سرانجام مساله نهایی شده و تنها چند روز به آغاز شروع مطالبه ، ارگانهای امنیتی محسن شیرازی مسئول سایت قیام یاران ولایت را به جرم همراهی با طلبه سیرجانی دستگیر و بازداشت می کنند و طلاب عدالتخواه به دنبال این بازداشت در مقابل دادگاه روحانیت تحصن می نمایند که منجر به آزادی شیرازی می گردد اما جوانان حزب اللهی که این اقدام دادگاه در آستانه انجام طرح برخورد با نماینده متخلف مجلس را مساله حساب شده می پندارند به تحصن خود ادامه میدهند و در انتظار جوابگوئی مسئولین دادگاه در چرائی آزار واذیت طلاب عدالتخواه می مانند.
پس از حدود یک هفته تحصن مامورین امنیتی قم که قبلا تمام سایتها را به بایکوت خبری این جریان دعوت کرده اند  با همکاری اطلاعات نیروی انتظامی و حکم دادستان روحانیت قم با دستگیری تعدادی از طلاب عدالتخواه در ظاهر به غائله تحصن خاتمه می دهند اما پی گیری طلاب دیگر در مدرسه فیضیه و موسسه امام خمینی قم و اعتراض طلاب و برخی از بزرگان به این جریان (رئیس دفتر رهبر انقلاب در قم طی تماس تلفنی با دادستان روحانیت قم وی را عتاب کرده و میگوید : اگر این آقا (جهانشاهی) با دستور رهبری آزاد شده حکم دستگیری شما چه محلی از اعراب دارد ؟ )   باعث می شود تنها یک روز پس از بازداشت این طلبه عدالتخواه و همراهان آنها را بدون هیچ شرطی آزاد گردند


مسیر ابوذرها و سلمان ها و خمینی ها

در هر حال طلبه سیرجانی وسایر عدالتخواهان درمسیری هستند که روزی ابوذرها، سلمان‌ها، خمینی‌ها و... رفتند تا حق مظلومی را مطالبه کنند و ظالمی را درجای خودش بنشانند. اما چه می‌شود که جهانشاهی به این نتیجه می‌رسد که باید درمیان این هیاهوی تبلیغاتی دراقدامی نه صرفا نمایشی، بلکه اقدامی ارزشی و با حداقل امکانات، راهی این سفر عدالتخواهانه شود تا در ام القرای جهان اسلام(تهران) بار دیگر عدالت را فریاد کشد و برغربت رهبر خود ناله کند.

گویی مجاهدت و خون دل‌های علمای سلف، هنوز بعد از گذشت سالیان دراز به نتیجه نهایی نرسیده است که این بار این طلبه جوان با همت و غیرت اسلامی و ایرانی خود قدم در راهی می‌گذارد که شاید هزاران خطر درپی داشته باشد.

اما مجاهدت او به اینجا ختم نمی‌شود. او بسان رادمردان سربدار این دیار، نه درحکومت جور، بل در زمان ولایت ولی امرش، گوش به فرمان حضرت آقا در صف مقدم جهاد می‌ایستد و در راه مبارزه با مفاسد اقتصادی راهی سفری می‌شود که شاید نتیجه‌ای به مراتب دشوارتر از گذشته برایش در بر داشته باشد. تو گویی ابوذروار درمیدانی قدم می‌گذارد تا به غربت امامش، مقتدایش و ولی امرش اقتدا کند.


نوشته شده توسط محمدمهدوی | نظرات دیگران [ نظر] 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ